Návštěva Osvětimi a Krakova






























Podzimní projektové dny - 1. - 3. 10. 2025
Pro poslední ročníky je připraveno tradiční téma "Příprava na budoucí povolání". Ve středu se studenti všech maturitních tříd účastní workshopů dle provedeného individuálního přihlášení. V dalších dvou dnech dle instrukcí třídních učitelů.
Pro všechny ostatní třídy je připravena Úniková hra, která bude probíhat po městě Ústí nad Labem s určeným dozorem a to v těchto dnech:
ST 1. 10. třídy: C2A, G2A, G2B, O3, O4, a O6
ČT 2. 10. třídy: C3A, G3B, V3A a O7
PÁ 3. 10. třídy: C1A, G1A, G1B, G3A, O1, O2 a O5.
Na další dny jsou připravena tato témata:
Pro první ročníky - "Wellbeing, poradenství, prevence".
Pro druhé ročníky - "Publicistika, fake news".
Pro třetí ročníky - "Kyberbezpečnost" a "Kompetence pro podnikání - fiktivní firma".
Pro třídy "malého gymnázia" pak "Kyberbezpečnost" a sportovní hry.
Projekty probíhají 1. - 6. vyučovací hodinu (pokud nebude určeno u konkrétního projektu jinak).
Přesný rozpis vč. pedagogického dozoru, učeben a garantů bude k dispozici ve škole v infopanelech.
Výstupy z projektových dnů - jaro 2025
Zde najdete fotografie a informace o průběhu jednotlivých projektů:
Název projektu |
Vedoucí projektu |
Ešner |
|
Jančík |
|
Jelínková |
|
Divišová |
|
Sviták |
|
Černý |
|
Duchoslavová |
|
Syrová |
|
Drbohlav |
|
Bjaloň |
|
Gromanová |
|
Kulturní exkurze |
Kaiserová |
Rottenborn |
|
Knotková |
|
Šterclová |
|
Mikeš |
|
Brigadoi |
|
Holečková |
|
Osif Valešová |
|
Rezková |
„Cvičíme hrou" - vytváření učebních materiálů (jaro 2025)
Během projektu „Cvičíme hrou" vytvářeli žáci digitálních učební učební materiály k procvičení látky v různých předmětech. Zúčastnilo se 20 žáků. Osvojovali si výrobu cvičení v různých platformách - např. Blooket, Kahoot, Wordwall, LearningApps. Zároveň se učili, jak využívat k přípravě materiálů AI. Přístup všech byl pozitivní a aktivně pracovali na svěřených úkolech. Projekt vedli J. Ešner a D. Koníř.





Superhrdina začíná TEBOU (jaro 2025)
Projekt, který výrazně podpořil tvořivost žáků, spolupráci mezi nimi a rozvoj prezentačních dovedností připravili a vedli Tomáš Jančík a Simona Orosová. Žáci měli jedinečnou příležitost vytvořit vlastní, originální superhrdinskou postavu. Děkujeme všem zúčastněným za jejich nasazení a skvělé výsledky!
Během prvního dne se žáci ponořili do světa superhrdinů a pochopili jejich vznik. Následně se pustili do tvorby svých vlastních postav v smíšených skupinách. Druhý den se zaměřili na vizuální identitu hrdiny a základy kresby. Poslední den patřil digitálnímu zpracování a závěrečným prezentacím, kde každý tým představil svého superhrdinu a získal zpětnou vazbu.
Výsledné práce můžete vidět ve vestibulu školy nebo ve fotogalerii.

















Chemie jinak aneb Zábavné laborky (jaro 2025)







Games in English (jaro 2025)
Žáci si v projektu Games in English vyzkoušeli různé typy her - deskové, slovní, venkovní, úkolové, diskuzní i online. Závěrem vytvořili jednu aktivitu pro ostatní účastníky projektu, kterou si zahráli a následně ohodnotili.













3D tisk – od základů k projektu (jaro 2025)
V třídenním projektu jsme ve skupinách navrhovali kosmetický návlek na lýtkovou protézu pro konkrétní osobu. Vyzkoušeli jsme si 3D skenování, přesné měření a práci v modelovacích programech – Tinkercad, FreeCAD i Blender.
Vznikla řada zajímavých návrhů, zatím jsme ale stihli vytisknout jen zkušební tréninkové modely. Projekt byl doplněn i o zajímavou přednášku o možnostech a typech 3D tisku.
Práce byla náročná a tvůrčí – finální prototypy nás ještě čekají. Projekt přinesl cenné zkušenosti s technologií, designem i spoluprací. Díky všem, kteří se podíleli.






Turistický kód: Jak se značí trasy KČT (jaro 2025)
Náš projekt se zaměřil na systém turistického značení KČT v České republice. Cílem bylo ukázat, že informace lze předávat nejen slovy nebo čísly, ale i vizuálními symboly a barvami.
Účastníci projektu si přímo v terénu vyzkoušeli, jak se značení vytváří a co všechno je třeba při jeho tvorbě zohlednit. Pod dohledem vedoucího značkaře KČT pak obnovili souběh žluté a zelené trasy od "Nad Ryjicemi" až po "Blansko (zříc.)". Dokonce i nově vyznačili několik odboček k pramenům na Chuderovsku.
Projekt tak propojil informatické myšlení (kódování, přenos a čtení informací) s praktickým porozuměním prostředí kolem nás.












Vítej v Ústeckém kraji (jaro 2025)
Chystáte si plán na prázdniny? Během našeho projektu si žáci vybrali cíle, ve skupinách vytvořili itineráře jednotlivých dní a ověřili si, že Ústecký kraj má pro mladé lidi co nabídnout. Je rájem pro milovníky přírody a outdoorových aktivit, je dobře dostupný jak vlakem, tak autobusem, což je pro mladé cestovatele velká výhoda. Krušné hory nabízejí ideální podmínky pro pěší turistiku a cyklistiku.
Na Komáří vížku v Krušných horách, se dostanete lanovkou s nádhernými výhledy do okolí – ideální pro ty, kteří chtějí vidět krásu hor a horských jezírek bez náročného výstupu. Lesopark na Stoličné hoře Kvádrberk v Děčíně nabízí příjemné fyzicky nenáročné lesní cesty s řadou vyhlídek, CHKO Labské pískovce a NP České Švýcarsko díky svým jedinečným skalním útvarům nabízí zážitky nejen pěším turistům, ale i horolezcům.
Region je plný historických památek a zajímavých míst zachycených na filmovém plátně v řadě filmů a pohádek. Zní to jako lákavá pozvánka na letní prázdniny, že?










Naše město z vyhlídek (jaro 2025)
Během tří dnů se naši žáci vydali objevovat rozmanité okolí Ústí nad Labem a vnímat pevné spojení města s okolní přírodou. Často sice zdolávali strmé kopce, ale za ty úchvatné výhledy, které je na vrcholu čekaly, to rozhodně stálo!
Žáci si také vyzkoušeli průvodcovskou činnost a vedení skupiny. Na každé vyhlídce měla dvojice žáků připravené zajímavosti o historii a současnosti daného místa. Navštívili jsme například vyhlídku Františka Málka, Fričovu vyhlídku, Erbenovu vyhlídku, Střekovskou vyhlídku, Cajthamlovu vyhlídku a dominantu celého regionu – hrad Střekov.



